Sunday, July 11, 2010

Makeover

Hari sabtu 10 julai 2010, aku boring dok kat rumah saja2. Nak keluar pun tak tau nak kemana...paling tidak cuma ke Pacific, aku dah tak tau nak beli apa kat situ. so aku buat keputusan nak makeover rumah aku. nak tukar susun atur perabut, dah tak larat nak angkat berat2. so tukar cat rumah ajelah... dah boring dah dengan cat lama..Rasanya dah berbulan kot tak tukar cat. Jadi pagi2 tu, bila kedai cat buka je, aku terus serbu. Bawa balik tin cat tu and terus tukar uniform. Sebelum start sesi makeover, aku snap la gambar dulu...baru la boleh tengok before and after.

Before Makeover . ..colour pueblo peach

Lepas tu bermula la sesi kerahan tenaga..dari bibik sampai la anak2 ku yg tiga orang tu.

Bibik ratna..dia tolong cat tempat tinggi...yg kena panjat2 tu. Aku dah tak kuasa nak panjat2 ni. Bibik ratna dibantu oleh hubby tersayang...tapi gambar tak boleh boh kat sini...sensored.

Haa ini pula buruh bawah umur...kalau jabatan buruh tau ni mau kena saman aku ni...penderaan kanak2. aku bukannya dera sebenarnya, mereka yg volunteer nak bantu..aku seronok la ...boleh la jadi supervisor...bagi arahan je... Bila lagi nak guna depa...nanti bila semua dah tak ada kat rumah pi mengaji jauh2 aku kena la buat sorang2. Tapi masa tu rasanya 10 tahun sekali baru tukar cat... dah tak upaya nak panjat tangga mengecat rumah....sakit lutut

ini la rupanya selepas makeover...colour night owl. colour tu sebenarnya hijau. tapi bila aku snap sekejap jadi hijau sekejap jadi biru. aku tak taulah sapa yg salah. aku atau kamera tu.

0 comments:

Post a Comment

 

My Secret Diary. rose-duniaku Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang