Pages

Friday, May 20, 2011

Hong Kong...Day 2

Hari kedua di Hong Kong...aku hanya jalan2 di shopping mall sebelah hotel (Grand Century Place) dan ke fa yuen street...jarak cuma 0.5 km dari hotel. Sebab apa? Hubby kena hadiri conference dari pagi sampai petang, jadi aku terpaksa jalan sorang2...bila dah sorang tu, langkah pun tak berapa panjang la.


Grand Century Place

Grand Century Place merupakan shopping mall di kawasan mongkok, kalau naik train (MTR) berhenti di Mongkok East station. Terdapat hampir 200 kedai dan mempunyai lapan tingkat. Jual macam2 benda, dari makanan, pakaian, kasut, bag dan macam2 lah. ... barang2 kat sini mahal2 juga. Aku cukup suka dengan pakaian yang dijual kat sini...cantik2.

Lepas tu aku ke Fa yuen street...kat sini ada pasar...ala2 pasar malam gitu. ada yg jual buah..pakaian...beg... Kat jalan ni juga ada butik2 kecil yang jual pakaian. Kat sini kalau nak beli blouse ... seluar...agak murah. sesuai untuk orang yang bajet ciput macam aku ni. Fesyen nya pun cantik2...

Fa Yuen Street Market







Bergambar dulu....

No comments:

Post a Comment