Sunday, March 13, 2011

Jom Ke Korea

Hujung minggu, aku pulun tengok drama korea...dah lama jugak aku pencen dari  tengok drama2 korea ni. Sebabnya kalau dah tengok..tak boleh berhenti....kena tengok sampai habis. ... habis semua kerja terbengkalai. Cerita terbaru yg aku tengok  Mary Stay All Night lakonan Jang Geun Suk dan Moon Geun Young.


Ini dia punya DVD ... beli kat Star Parade Alor Setar


Ini pelakon utama Jang Geun Suk (watak Moo Kyul) dan Moon Geun Young (watak Wi Mae Ri). Kedua2nya comel... 


Drama ni berkisar kepada Wi Mae Ri , seorang gadis 24 tahun yang sudah kehilangan ibunya pada usia 4 tahun. Sejak itu ia harus hidup bersama ayahnya yang selalu saja membuat masalah. Ayahnya mempunyai hutang keliling pinggang sehingga sering dikejar along. Sering kali Wi Mae Ri harus berbohong  untuk melindungi ayahnya dan juga berhenti kuliah kerana tak cukup duit.

Suatu hari Wi Mae Ri memandu kereta kawannya yang mabuk  dan secara tak sengaja telah melanggar seorang pemuda (Moo Kyul), seorang pemain band di sebuah club. Itulah pertemuan pertama Moo Kyul dan Mae Ri. Mae Ri telah dijodohkan oleh ayahnya dengan anak sahabatnya kerana kedua2 sahabat ini pernah sepakat  untuk menjodohkan anak2 mereka. Mae Ri yang tidak mau dipaksa menikah akhirnya cuba lari dari rumah. Dia menemui Moo Kyul yang ketika itu sedang bersama kawan2nya. Mae Ri  menceritakan semua masalahnya pada teman-temannya dan akhirnya mereka mendapat idea agar Mae Ri pura-pura menikah dengan Moo Kyul  supaya ayahnya menghentikan niatnya untuk menjodohkan Mae Ri.
Namun begitu ayah Mae Ri tidak mudah menyerah, dia  mendaftarkan nama Wi Mae Ri dan Byun Jung In (calon pasangan Mae Ri yang dijodohkan oleh Ayahnya) sebagai pasangan yang telah menikah. Akhirnya mereka semua membuat kontrak perjanjian  selama 100 hari. Wi Mae Ri harus membahagi masanya dengan Jung In dan Moo Kyul. Dari pagi sampai petang ia harus bersama Jung In dan dari petang sampai malam bersama Moo kyul dan selepas itu baru pulang ke rumah. Dan setelah 100 hari Mae Ri harus memutuskan  siapa yang dia pilih..

Siapa yang dipilih oleh Mae Ri?  Aku pun tak tau lagi sebab belum habis tengok... Jadi kalau berminat dengan drama ni..pi lah beli DVD tu sendiri ya.

1 comments:

  1. http://wordsfromummi.blogspot.com14 March 2011 at 10:54

    amboi...jgn lupa kerja rumah dah la. nanti hubby eksport p Korea, dok sorang2

    ReplyDelete

 

My Secret Diary. rose-duniaku Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang