Friday, December 24, 2010

Susah sangat ke nak senyum?



Susah sangat ke untuk kita tersenyum, sedangkan orang gila senyum sorang2, inikan pula sesama kita?
Susah sangat ke, ke sangat susah?… ..hmmmm.. apa2 lah.

Bagi aku...sikap ni memang betul2 tak bagus. Kalau tak mau bertegur sapa...cukup lah sekadar senyum bila berselisih...itu pun susah ke? Kalau tak mau senyum sampai ke telinga...cukup lah jongket sikit je bibir tu...itu sudah memadai untuk menyatakan bahawa kita saling mengenali...walaupun tak rapat....tak perlulah pilih2 orang untuk senyum. Kalau tak kenal sekalipun...kita sepatutnya menghadiahkan senyuman bila berselisih....sedekah tu kan?

Jadi belajar2lah senyum ye....tak rugi tenaga pun...boleh jadi awet muda lagi.

0 comments:

Post a Comment

 

My Secret Diary. rose-duniaku Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang